Reklamation och retur

RETURER

Du som kund har du alltid 1 veckas öppet köp hos oss om varan är oanvänd och i originalförpackning. Det innebär att du inom den tiden alltid har rätt att ångra ditt köp (Distansavtalslagen) efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. 

Vi har alltid förlängt öppet köp i juletid. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Varor måste returneras i ursprungligt skick samt i sin oskadade originalförpackning med alla märkningar/etiketter intakta. För vissa produkter gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas. 

Ångerrätt och öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Observera att hygienartiklar samt livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. 

Returnera inte varor mot postförskott, dessa kan vi tyvärr inte hämta ut. Lilla Rummet ersätter vid ångrat köp av hela beställningen fraktkostnaden vid köptillfället. Köparen betalar kostnaden för returfrakten. Observera att om du vill reklamera en vara så ska du alltid kontakta oss innan du sänder den i retur. Behåller du delar av din order och endast delvis häver din beställning, återbetalas inte standardfrakt-kostnaden (fraktkostnaden vid köptillfället). Ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta debiteras gällande taxa enligt ovan.

Vi rekommenderar att returen sker med DHL varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt DHLs portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.



Returadress: 

Lilla Rummet

Magasinsgatan 18

411 18 Göteborg


Om du får hem en vara som är felaktig (reklamation) eller felexpedierad, betalar vi naturligtvis returfrakten. Kontakta oss alltid innan du returnerar en reklamation eller en eventuell felexpidering så hjälper vi dig. Du måste alltid skicka med ditt ordernummer och namn då du gör en retur, oavsett orsak. Skriv på en lapp och lägg med i paketet.

ÅTERBETALNING

Återbetalning sker högst 5 helgfria vardagar efter vi mottagit din retur. Lilla Rummet garanterar att erlägga återbetalning via Klarna eller om du föredrar att byta varan mot ny vara eller, om du själv så önskar, en presentkortskod, i enlighet med ångerrätten. Varan återbetalas under förutsättning att varan returneras i oanvänt, oskadat skick (samma skick som vid leveransen till dig). Detta innebär att varorna inte får ha skadats, smutsats, tvättats, ändrats, använts eller lekts med samt att märkningar, etiketter och originalemballage är intakta och oskadade.

Lilla Rummet ersätter vid ångrat köp för hela beställningen fraktkostnaden vid köptillfället. Köparen betalar kostnaden för returfrakten. Behåller du delar av din order och endast delvis häver din beställning, återbetalas inte standardfrakt-kostnaden (fraktkostnaden vid köptillfället).  Ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss, samt paket med ofullständig adress som går i retur på grund av detta debiteras gällande taxa enligt ovan. Paketet måste hämtas ut på utlämningsstället för att undvika extra avgift (se punkt ovan gällande automatreturer). 

RETUR AV DEFEKTA ELLER FELEXPIDERADE VAROR

Innan du returnerar en vara som är defekt, skadad vid transport eller felexpedierad kontaktar du oss på Lilla Rummet, helst skriftligen via info@lillarummet.se.  Vi hjälper dig hur du ska gå tillväga för att returnera en sådan vara. I de flesta fall mottar du en förbetald retursedel som måste användas vid returfrakten. Vi ersätter inte returfraktkostnader som inte är, av Lilla Rummet, godkända i förhand.

REKLAMATION

Om du fått en produkt som är defekt eller felaktigt expiderad kontaktar du oss skriftligen via info@lillarummet.se. Därefter inväntar du vårt svar på hur du ska skicka tillbaka varan. Bifoga, om möjligt, även foton i mailet på defekten/felet. Bifoga gärna en beskrivning av felet och hur varan använts, diskats, rengjorts, tvättats etc. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt användande/tvättande/diskande/desinfektion eller om du ändrat varans ursprungskick.

Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad. Lilla Rummet ombesörjer, om inte annat överenskommits på förhand, förbetald frakthandling för retur av den defekta varan. Kontakta oss alltid innan retur av en defekt vara. Om varan bedöms som defekt/felaktig ersätts du i första hand av en ny vara. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet. Reklamation till Lilla Rummet ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit beställningen.

PRODUKTANSVAR

Lilla Rummet avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och omhändertas till köparen. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används och köparen måste själv kontrollera eventuella allergier, åldersbegränsningar eller fel. Lilla Rummet rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som anges i produktinformationen på hemsidan och/eller på produkten/produktens emballage samt att de noggrant kontrolleras av vuxen innan användning.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.